Hlavní stránka

TOPlist

Založeno 1. května 2007.

Splouvání Moravice, 14. dubna 2007

Z Kružberka do Žimrovic, asi 32 km, ZWA - WWI.
Účast: Lenka, Pavlínka, Mirečka, Jessie; Franta Švarc; Jana, Lucka a Petr Štěpánkovi

Premiéra naší rodiny na řece Moravici. Kromě pěkných zážitků bylo tentokrát cílem také zaučení dalšího zadáka (Lenky), resp. ověření, že Pavlínka může dělat zadáka Mirečce (přeci jen letní Vltava se blíží).

A0028ax.jpgSraz byl v 10 hodin v Kružberku (z M.T. cca 100 km, asi 1,5 hod jízdy). Posádka druhého auta dojela s lehkým (tradičním ;-) zpožděním, takže na vodu jsme z louky na úrovni návsi (restaurace, parkoviště) šli asi o půl dvanácté. Moravice, plněná vodou z přehrady, tekla docela svižně a vody bylo dost. Začal jsem na háčku s Pavlínkou, Lenka se usadila za Mirečkou. První kilometry zápasí s lodi a pádlem, jak se dá. Kdo to někdy zažil (a ještě si to pamatuje), ví, jaké to je. Naštěstí Moravice je zde relativně klidná a dává shovívavě prostor na pokusy. Snad jen kdybychom nemuseli tak pospíchat, ale plánovaná trasa je dlouhá a čas rychle utíká. Odbornými radami se snaží pomáhat Petr a i já se více věnuji druhé lodi než té vlastní. A to se nám stává osudným na jezu (no on je to spíš takový větší schodek :-) v Jánkých Koupelých. Všechno přesně, jak se to nemá dělat - do poslední chvíle jsem se otáčel za druhou lodí, do jezu jsem jsem najel nesoustředěný a s neutaženými "kleky", mokro v lodi = klouzající koleno, slabý záklon... no samozřejmě jsme se k potěše početného publika "cvakli". Chudák háček, tedy Pavlínka. V zápětí na to Lenka s Mirečkou bravůrně jezem projíždějí :-) My rychle vyklápíme vodu a jedeme dál, neb "nezastavujeme, nezastavujeme, máme zpoždění"... Aspoň že sluníčko příjemně hřeje!
Vše dobře dopadlo a my jedeme dál. Přibližně po kilometru konečně také asi o půl třetí zastavujeme na sváčů (pod silničním mostem v Podhradí). Tedy já už měl hlad jako vlk! A trošku se dosušit taky není od věci... Než jsme se po focení odjezdu lodí jako poslední dostali s Lenkou na vodu, zbytek flotily včetně našich dcer nám poněkud poodjel. A než jsme se ne ně dotáhli, projely nám dcery "jen tak jakoby nic" dva menší jezy rovnou z chodu! Jako neúmyslní krkavčí rodiče se utěšujeme myšlenkou, že je snad Franta s Petrem měli pod dohledem...
A0028cx.jpgNa 18,7 ř. km nás ještě čeká velmi pěkný jez Albrechtický mlýn. Jako vždy vypadá ze břehu "impozantněji" než potom při akci z lodi. Sjel jsem si ho dvakrát, jednou s Mirďou, podruhé s Lenkou. Již jednou máchaný háček Pavlínka se pro tentokrát dalšího vzrušujícího zážitku vzdal ;-)
Ale nikdy neříkej hop, dokud nevyfukuješ Pálavu po akci na břehu! Ještě jednou totiž prohazujeme posádky našich lodí, a tak Pavlínka dojíždí do Žimrovic s Lenkou. A dle zákona schválnosti již málem  nadohled od cíle zůstávají "viset" na nízko nad vodu trčící větvi a proud je spolehlivě obrací. A tak se Pavlínka dnes máchá už po druhé (tentokrát opravdu důkladně) a z rodiny zbývá poslední suchý člen - Mirinda.
Ještě trošku adrenalínku v žimrovických peřejkách (začíná zde slalomová dráha) a po zhruba šesti hodinách končíme asi v 17:45 na louce- areálu u žimrovické restaurace. A máme toho docela dost, neb na naše poměry to byl docela "flák". A tak rychle sbalit, nějaké ty poslední legrácky, zajet pro auto, rozloučit se s posádkou druhého vozu a rychle domů. Zpět jsme to vzali spodem přes Budišov nad Budišovkou a domu jsme dorazili už za tmy v 9 hodin večer.

Hodnocení:
krásný slunečný den; pěkná, při vypouštění přehrady dobře tekoucí řeka, až na pár náročnějších míst opravdu pohodová; 32 km bylo víc než dost, ale je fakt, že půlka by bylo zase málo (s autem se jinde nasedat nedá). Líbilo se.