Hlavní stránka

TOPlist

Založeno 1. května 2007.

Železný kruh 2011

Rok se sešel s rokem a opět přišel den, kdy bezezbytku platilo naše oblíbené „už zítra“. Hromada připravovaného proviantu a rekvizit utěšeně narůstala, internetem svištěly poslední koordinační emaily. V pátek 2. prosince 2011 v pět hodin odpoledne pak kroky zasvěcených mířily k „Plynu“, tradičnímu to východišti naší generace ve směru na Kvíčalku. Železný kruh 2011 započal.

A0182ax.jpgU Plynu se nás sešlo šest, ve stoupání nad sjezdovkou nás dostihl ještě Vlastík. Cesta na Kvíčalku proběhla v obvyklém duchu, tj. důsledně potmě, v družné debatě a s pravidelnými občerstvovacími přestávkami. Taktéž klasicky se někde „U buku“ z pelotonu odtrhla „omladina“, aby na Kvíčalku přišla „o něco později“ (letošní tříhodinová cesta je pravděpodobně rekordem :-). Ozvláštněním letošního putování našeho „skalního jádra“ bylo noční setkání s „nachlazeným srncem“, ze kterého se po chvíli vyklubal v křoví na nás číhající Zdeněk (udělena pochvala za aktivitu). Když pak postupně na chatu dorazili i zbývající, byl nás až na omluveného Pepu obvyklý tucet (Aladin, Milan, Vlastík, Jessie, Zdeněk, Kajtl, Boob, Vojta, Míra, Martin a Čičák).

A0182bx.jpgPrůběh večera a noci bych klidně mohl okopírovat z loňského článku. Dobré jídlo a pití, povídání, zpívání, vtipy, hlášky, příběhy… nepřetržitý proud, při kterém čas pádí jak osel splašený. Kdyby si tak člověk aspoň sem tam něco dokázal zapamatovat… no já tedy bohužel (bohudík?) nejsem ten případ. Zvláštností letošního ročníku byly Vlastíkovy abrahámoviny a taky Vojtíšek. Oba zainteresovaní samozřejmě neunikli naší zvýšené přízni („…a na to bych se napil“). Tradiční dobrá brazilská káva, s jejíž přípravou Martin naštěstí začal ještě v pátek, byla podávána ve správný čas (tedy ne až ráno jako posledně). Před čtvrtou hodinou bylo konstatováno, že před náročným sobotním programem by bylo dobré se aspoň trošku prospat, kterýžto názor byl tentokrát až překvapivě respektován. Venku se teplota blížila nule. V chatě bylo teplo… a teplo ;-)

A0182cx.jpgNedílnou součástí posledních ročníků Železných kruhů je osvětový seminář, letos na téma „Vliv dětských her na utváření charakteru muže“. V duchu známého hesla „škola hrou“ jsme samozřejmě položili důraz zejména na praxi. Po důkladné snídani jsme se navlékli do předem připravených kostýmů a probrali scénář. Zvolena byla nejklasičtější klukovská hra „na vojáky“ a všichni rádi uznali, že „rejža“ i letos vybral dobře :-). Všechno šlo až nad očekávání bezproblémově, jistý chlad a po ránu namrzávající mrholení nám nemohly být překážkou. Počáteční obavy, že některé herní modelové situace bude nutné pracně vysvětlovat, vzaly rychle za své. U některých jedinců to vypadalo, že si „na vojáky“ hráli naposled včera. Suverénním hereckým výkonům této party se už dávno nedivím. Letos přidám obdiv a pochvalu navíc, neboť scény odehrávající se v parném létě, dokázali chlapci zahrát 3. prosince tak, že ve scénáři nebylo třeba škrtat. Samozřejmě i díky precizní Vlastíkově kameře (ano, i letos bude výstupem našeho snažení instruktážní video). Komu čest, tomu čest - uctivě před vámi, pánové, smekám - před těmi v tričkách a kraťáskách (viz fotky) dvakrát!

V popisovaných kratochvílích se sobota rychle přehoupla do odpoledne a byl čas přemýšlet nad návratem do civilizace. Sbalení, dřevo, nádobí, úklid… a asi o půl třetí vyrážíme k domovu. Někde ve stoupání k „Buku“ opět ztrácíme „mlaďochy“. V Pekle se zastavujeme na kus řeči a něco teplého u Tarzana „V pekle“. S příchodem tmy se loučíme a rozcházíme – tak zase příští rok ve stejnou dobu. Železný kruh 2011 skončil, ale Železný kruh 2012 už je na dohled – čas pracuje pro nás!

Jessie

video.gifvideo Zahrajem' si na vojáky! na YouTube (5:14)

foto.giffotografie z akce (51 ks)